SO3 voorlezen
Boekje Anna gaat in bad voorlezen
Duur
Terrein / locatie / plaats
5-7 minuten
Leeshoek
Aantal deelnemers + leeftijd
Aantal spelleiders/begeleiders
10 maar verdeeld in paren of andere groepen
Ik en mijn mentor(2)
Ontwikkelings(deel)domeinen die hier gestimuleerd worden. Wees voldoende gedetailleerd! Cognitieve ontwikkeling- taalontwikkeling,
Ervaringsgebieden: communicatie en expressie taalontwikkeling
Materiaal + verantwoordelijke
Mijn boek Anna gaat in bad
Kussens voor in de leeshoek
Wie zet wat op voorhand klaar? (Verduidelijk eventueel in je schets)
Ik haal mijn boekje uit m'n zak en leg die klaar op de voorziene plaats, zet ook de leeshoek klaar
Spelregels
Schrijf de basisspelregels uit.
Ze moeten mooi op de kussen blijven zitten
Moeilijkheidsgraden
Noteer hier hoe je de spelregels kan vereenvoudigen en moeilijker maken voor de doelgroep (= drie moeilijkheidsgraden).
-Gaan jullie soms ook in bad?
-Welk kleur is haar onderbroekje?
-Welke kleuren hebben haar T-shirt?
Uitleg van de activiteit (inleiding – midden – slot)
Zorg voor een creatieve inleiding (= op welke manier maak je de kindjes warm om deel te nemen aan je activiteit) en een creatief slot (sluit de activiteit op een leuke manier af).
Gaan we eens samen in bad? Ik geef hun dan een bad eend, ik laat hun dit doorgeven maar zorg dat ze nog steeds geïnteresseerd zijn.
Ik lees mijn boekje en stel de voorgemaakte vragen.
Ik sluit af door voor te stellen dat ze hier na eens zelf hun broek proberen af te doen en naar toilet gaan
Wie doet wat tijdens de activiteit?
Ik lees voor en mijn mentor evalueert me.
Wie voert de nazorg uit?
Ik zet mijn boek weg en zet